niedziela, 3 stycznia 2016

Przemyślenia, gdy za oknem mróz



Witam Was ciepło w nowym dniu. Ciepło, choć za oknem wcale tak ciepło nie jest. U nas na wiosce mróz. I to dosyć mocny. Dobrze, że moja kochana Kobieta napaliła w naszym małym kominku. Gdyby nie to, nie byłoby bynajmniej tak przyjemnie, jak jest. 

Jednym z moich działań na rok 2016 miała być praca nad emocjami. Muszę się przyznać, że nie jest to łatwa praca. Mało tego: to dużo trudniejsze niż myślałem. Miałem już moment, w którym czułem, że się poddam... Na szczęście Bóg czuwał mocniej i nie pozwolił na to. Dzięki Mu za to! 

Wczoraj przeglądając internet trafiłem na kilka fajnych cytatów Matki Teresy z Kalkuty. Myślę, że warto by było umieścić ich parę na blogu. Nie wnikam w samą postać Matki Teresy - słysząc z jednej strony zdania dobre, pozytywne na jej temat, z drugiej wprost przeciwnie. Każdy z nas jest tylko człowiekiem. Wielki szacunek dla tej kobiety za wszystko co zrobiła dobrego dla innych. 

A oto kilka - według mnie - najpiękniejszych jej cytaty, które znalazłem w internecie: 


"Gdy oceniasz ludzi, nie masz czasu ich kochać" 

"Lepiej jest zapalić świecę, niż przeklinać ciemność"

"Miej czas na to, aby pomyśleć - to źródło mocy. Miej czas na modlitwę - to największa siła na tej ziemi. Miej czas na uśmiech - to muzyka duszy"

"Jeśli z kimś rozmawiasz, rób to tak, jakby to była jedyna osoba na tej ziemi"

"Kiedy jest ciężko, pamiętaj, że nie zostaliśmy wezwani do odnoszenia sukcesów, ale do wierności. Wierność jest ważna w najmniejszych rzeczach i to nie dla samej siebie - ale ze względu na rzecz wielką, jaką jest wola Boża"

Jest jeszcze tego trochę. Wybrałem tylko te, które najbardziej do mnie trafiły. Matka Teresa z Kalkuty mówiła przede wszystkim o miłości i miłosierdziu. Często o tym zapominam. A jest to być może, zaraz po naszym zbawieniu, najważniejsza rzecz w życiu. A może nie ma zbawienia bez miłosierdzia? Św. Paweł napisał hymn o miłości... Czy miłość i miłosierdzie to to samo? Sam zadaje sobie to pytanie. Można szukać na nie odpowiedzi, można ją znaleźć, ale zawsze będzie to tylko odpowiedź ludzka. 

Takie mam dziś przemyślenia. Taki nastrój do przemyśleń. Może to przez ten mróz za oknem? 

Kończąc ten wpis, Kochani, jak zawsze, życzę Wam dużo radości :-)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz